Indien om bepaalde redenen de uitnodiging van een patiënt niet kan worden ingelezen, kan er in Mediris een 'Nieuw contact' worden aangemaakt. Bij het inlezen van de identiteitskaart worden alle administratieve gegevens opgehaald alsook de GMD-houdende arts in stap 2.




In deze flow zijn de meeste stappen al vooraf ingevuld. Indien gewenst kan u in stap 5 - Klinisch onderzoek nog enkele elementen toevoegen.




In stap 8 - Andere behandeling klikt u vervolgens op 'COVID-19 vaccinatie' om de registratie pop-up te openen.



In deze pop-up zijn de meeste gegevens vooraf ingevuld. Het lotnummer wordt overgenomen van de voorgaande registratie, maar kan u uiteraard aanpassen indien het vaccin uit een ander lot werd genomen.


Als u op 'Bewaren' klikt wordt het contact bewaard en kan u het in stap 11 afwerken en al dan niet verzenden naar de huisarts van de patiënt. De registratie van de vaccinaties bij vaccinnet gebeurt gegroepeerd in batch (bv elke avond). Indien er wordt besloten (bv na klinisch onderzoek of op vraag van de patiënt) om geen vaccin toe te dienen kan dit ook worden geregistreerd.




Toediening 2e dosis


Als de persoon opnieuw wordt geregistreerd, geeft de pop-up aan dat er reeds één vaccin werd toegediend. U krijgt de datum van toediening en het vaccin te zien.



Als er een derde dosis zou geregistreerd worden, krijgt u hier ook een waarschuwing van in de pop-up.



Vervolgens bewaard u de registratie van de vaccinatie. In stap 11 dient u het patiëntencontact tenslotte af te werken. Contacten die niet afgewerkt zijn worden ook niet geregistreerd in Vaccinet.