Indien u een betaling verkeerd geregistreerd hebt tijdens een consultatie in Mediris Specialist, is het achteraf nog mogelijk om deze te wijzigen.


Hiervoor gaat u naar het tabblad 'Erelonen' waar u vervolgens de betaling zoekt die u wenst te wijzigen. Wanneer u deze gevonden hebt, klikt u op het bedrag in de kolom 'Betaald'.


 

 

In de pop-up die verschijnt, dient u te klikken op de pijl naast 'Betaling afwerken' en daarna op 'Betaling ongedaan maken'.




Hierna kan u de consultatie opnieuw openen en in de stap 'Financieel' de betaling correct afwerken.



Opgepast: wanneer u een betaling afwerkt in Specialist, wordt dit gekopieerd naar eFact/eAttest. Bij het aanpassen van een betaling worden de contacten echter niet automatisch verwijderd indien u de betaling in Mediris Specialist aanpast. U zal deze nog manueel moeten verwijderen in de applicatie in kwestie.

  • In Mediris eFact kan u naast de naam van de patiĆ«nt op het vuilbak-icoontje klikken. Indien het contact reeds verzonden is naar de mutualiteit, zal u hen hiervoor moeten contacteren.




  • In Mediris eAttest klikt u op het vuilbak-icoontje en vervolgens selecteert u een reden van annulatie. Meer informatie over het annuleren van een eAttest vindt u hier.