Via het tabblad 'Facturatie' kan u per periode de ingediende prestaties opvolgen. In het overzicht krijgt u te zien hoeveel facturen er werden aangemaakt, welk bedrag er in verwerking is en welk bedrag aanvaard werd in de geselecteerde periode.
Per verzekeringsinstelling (VI) krijgt u te zien op welke datum de facturen zijn ingediend, welke zendingsnummer aan de factuur werd toegevoegd, welk bedrag er werd gefactureerd en tenslotte de status van de factuur.
Status van de factuur:
- Verzonden: de factuur werd opgemaakt en doorgestuurd naar de mutualiteit. Deze status wordt geüpdatet van zodra de mutualiteit bevestigt de zending te hebben ontvangen.
- In verwerking: de ontvangen prestaties worden nagekeken en behandeld.
- Aanvaard in stap 1: eerste technische controle van de ingediende factuur. De prestaties worden in een volgende stap gecontroleerd.
- Aanvaard: de ingediende factuur werd aanvaard. Het aanvaarde bedrag zal worden gestort.
- Geweigerd in stap 1: een factuur die geweigerd werd in stap één kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende fouten zijn dat het bankrekeningnummer en/of KBO-nummer niet/onjuist werden geregistreerd of het RIZIV-nummer van de verstrekker is niet gekend bij de betreffende mutualiteit. Deze prestaties worden teruggestuurd en zijn terug te vinden onder 'Contacten te verzenden' in het tabblad 'eFact'.
- Geweigerd in stap 2: hier werd een bepaald percentage van de prestaties in de factuur geweigerd. Omwille van het aantal onjuiste prestaties wordt de factuur volledig geweigerd. Deze prestaties kan u terugvinden onder 'Contacten te corrigeren' in het tabblad 'eFact'.