Een contact-template of sjabloon geeft meer structuur aan de consultatie en wordt gebruikt om het verslag uit te schrijven.


Om een nieuwe template aan te maken geeft u de template een naam. Vervolgens kan u in het tekstvak de gewenste structuur registreren. Vergeet de template na wijzigingen zeker niet te bewaren.


Rechts in de kantlijn worden allerlei gegevens uit de consultatie en het dossier weergegeven. Deze kan u toevoegen aan de template. In een consultatie zal het veld vervangen worden door de gegevens voor die specifieke patiënt.



Standaard worden volgende zaken opgenomen in de brief: naam, geboortedatum en adres van de patiënt, de termen 'Verslag', 'Besluit', 'Met vriendelijke groeten' en uw automatische handtekening.

Deze dient u dus niet meer toe te voegen aan uw contact-template. 



Verder kan u zelf invoervelden aanmaken via de knop 'Veld toevoegen'. Dit veld kan u tijdens de consultatie invullen. Let op, de naam van het veld wordt dan vervangen door uw notities. Indien u een zichtbare benaming wilt in het verslag, dient u de benaming ook nog toe te voegen aan de template. 




Er zijn verschillende soorten velden beschikbaar:

  • Text: klein tekstvak
  • DropDown: menubalk met keuzelijst
  • TextArea: groot tekstvak
  • Checkbox: waar/vals aanvinken
  • Datepicker: kalender view (houdt geen rekening met agendasysteem)
  • DropDownOther: menubalk met keuzelijst, deze keuzes kunnen tijdens de consultatie nog worden uitgebreid


Hieronder vindt u een visuele weergave van de verschillende velden in een consultatie. De gele markering geeft aan waar de cursor staat.