Wanneer de patiënt bij u langskomt, noteert u uw bevindingen in een nieuwe consultatie. Deze bestaat uit een aantal stappen. Aan de hand van de consultatietypes kan u een groot deel van de consultatie automatiseren.
In het zijpaneel aan de rechterzijde hebt u steeds een overzicht van het dossier bij u.
INHOUDSOPGAVE
1. Patiënt
In deze stap kan u de patiëntengegevens controleren en aanvullen. Ook kunnen relevante dossiers gekoppeld worden aan deze patiënt in de vorm van verwantschappen, bijvoorbeeld familieleden.
Onderaan kan u nog zorgverleners toevoegen die ook in contact staan met deze patiënt. Hebt u een eHealth-sessie en werd het rijksregisternummer van de patiënt ingevuld? Dan wordt de GMD-houder automatisch opgehaald.
2. Betreft
Hier kan u de reden van het patiëntencontact definiëren. Werd de afspraak ingeboekt via onze agenda? Dan werd het juiste consultatietype in principe al geselecteerd.
De consultatietypes kan u zelf aanmaken in uw instellingen. Klik hier voor meer informatie.
3. Contact
Dit is de plek waar u uw verslag kan uitschrijven. Dat kan volgens twee principes:
- Gestructureerde consultatie: Mediris voorziet een vaste structuur die bestaat uit de reden, de anamnese, het klinisch onderzoek, de diagnose, het actieplan en de conclusie.
- Vrije consultatie: hierbij voorzien we een vrij veld. U kan hier eventueel zelf een eigen structuur voor opmaken via contact-templates.
Via het actieplan kan u o.a. nieuwe attesten aanmaken, een labo-aanvraag indienen of een aanvraag voor medische beeldvorming ophalen.
Onderaan deze stap kan u geneesmiddelen voorschrijven. Dat kan productnaam of stofnaam. Ook magistrale bereidingen en OTC-producten kunnen toegevoegd worden. Klik op de knop "Voorschriften" verzenden om ze aan te maken. Meer informatie vindt u hier.
Plan ten slotte meteen een volgende afspraak in voor de patiënt of voeg een herinneringsmail toe door in het zijpaneel naar de planning te gaan.
4. Nota
Deze stap kan u gebruiken om zaken te noteren die u niet wilt versturen. Wat u hier neerschrijft, is enkel zichtbaar in de Mediris-software.
5. Bijlages
Wilt u foto's of documenten toevoegen aan uw consultatie? Dat kan in de stap "Bijlages" door te bladeren op uw toestel, of door de QR-code te scannen met uw smartphone. Zo kan u foto's nemen en meteen opladen in Mediris.
Bijlages die aan de consultatie werden toegevoegd, zullen mee verzonden worden indien u een brief opmaakt in de volgende stap. Dat gebeurt in de vorm van een link in het verslag. De ontvanger kan dit openen met de geboortedatum van de patiënt als wachtwoord.
Hebt u een Pro- of Premium-licentie? Dan kan u er ook voor kiezen om bijlages in PDF-formaat te publiceren op de hubs. Activeer hiervoor de toggle. In de stap "Samenvatting" kan u de publicatie bevestigen.
6. Brieven
Om een brief te versturen naar een collega voegt u in deze stap de juiste ontvanger toe. Via de drie puntjes kan u de brief bekijken en aanpassen. Ook uw publicatie op de hubs kan u op dezelfde manier aanpassen.
Wilt u uw standaard briefstructuur graag anders zien? U kan deze zelf configureren in de instellingen bij "Brief-templates". Klik hier voor meer informatie.
7. Financieel
Hier kan u uw prestaties registreren aan de hand van nomenclatuurcodes of prestatietypes. Dit wordt gedetailleerd uitgelegd in dit artikel. Deze stap is enkel beschikbaar indien u over een Pro- of Premium-licentie beschikt.
8. Samenvatting
In deze laatste stap krijgt u een overzicht van alles wat u registreerde in deze consultatie. Staat alles correct? Dan kan u de consultatie bovenaan afwerken.
Indien u in de stap "Brieven" een ontvanger hebt toegevoegd, kan u in de pop-up bevestigen dat de brief verzonden mag worden. Ook kan u aanduiden dat het verslag gepubliceerd mag worden op de hubs.