Een telefonisch advies kan geregistreerd worden door op de knop 'Nieuwe oproep' te klikken. Er zal een overzicht openen met vijf stappen.


In stap 1 'Patiënt' registreert u de patiëntengegevens. De rode velden zijn verplicht in te vullen anders kan de oproep niet bewaard worden. Wanneer u het rijksregisternummer van de patiënt ingeeft worden de geboortedatum, naam en voornaam automatisch ingevuld. 


Wanneer de patiënt reeds op de wachtpost is geweest, kan u de patiënt opzoeken op geboortedatum of achternaam, na deze te hebben genoteerd klikt u op het vergrootglas en zoekt u naar de juiste patiënt.  De gegevens die toen geregistreerd werden, zullen worden opgehaald. 



In stap 2 'Huisarts' kan de huisarts van de patiënt worden opgehaald aan de hand van de zoekbalk. Er is ook een mogelijkheid om uitgebreid te zoeken, deze pop-up maakt zoeken op gemeente of RIZIV-nummer mogelijk. 




In stap 3 'Nota' wordt ruimte voorzien om notitie te nemen van het telefoongesprek. Eventueel kunnen de klachten van de patiënt of andere belangrijke opmerkingen hier worden genoteerd. 



In stap 4 'Betreft' bepaalt u de reden van contact, in dit geval gaat het om een telefonisch advies. Er wordt een overzicht getoond van de verschillende kabinetten en welke arts in welk kabinet zit. Door op de knop 'Selecteer' te klikken, wijst u het telefonisch advies toe aan de betreffende arts. Wanneer de grijze balk groen kleur werd het advies toegewezen.




Tenslotte krijgt u in stap 5 'Overzicht' een weergave van stap één tot vier. Wanneer u klikt op 'Bewaar oproep' wordt het contact opgeslagen en kan u dit terugvinden in de lijst van telefonische adviezen.