Indien meerdere leden van uw praktijk met Mediris werken, kan het nuttig zijn om in een virtuele praktijk te zitten. Zo kunnen jullie onderling dossiers en consultaties delen en nog veel meer.

Om aan een praktijk toegevoegd te worden mag u ons contacteren op [email protected]


Binnen een praktijk zijn verschillende gebruikersprofielen mogelijk. Hieronder krijgt u een overzicht van de mogelijkheden en welke functies beschikbaar zijn voor hen.


Functies
Onthaal
Secretariaat
Paramedicus
Arts
Dossiers aanmaken



Administratieve gegevens bekijken en bewerken



Medische gegevens bekijken en bewerken



Verzekerbaarheid ophalen
✔*
✔*
✔**
✔**
Consultaties aanmaken en bewerken



Consultaties afwerken, verzenden en publiceren



Agendabeheer



Erelonen bekijken en afwerken



Ontvangen berichten bekijken



* Indien de zorgverlener dit heeft toegestaan in de instellingen bij "Autorisatie"

** Indien de zorgverlener zijn/haar eHealth-certificaat heeft opgeladen


In de instellingen bij "Praktijk algemeen" kan u nog enkele zaken configureren.


Bovenaan krijgt u een overzicht van alle leden die in de praktijk zitten. Daaronder kan u volgende zaken configureren:

  • Contactgegevens van de praktijk aanvullen
  • Aanduiden welke gegevens standaard gedeeld mogen worden met de praktijkleden
  • Kiezen of de wachtzaal actief mag zijn
  • Aangeven of gebruikers voor andere zorgverleners een consultatie mogen opstarten (bv. voor secretariaat)
  • Praktijklogo opladen. Als hier een logo werd opgeladen, wordt geen rekening meer gehouden met individuele logo's die misschien in de instellingen bij Algemeen werden opgeladen.