Indien meerdere leden van uw praktijk met Mediris werken, kan het nuttig zijn om in een virtuele praktijk te zitten. Zo kunnen jullie onderling dossiers en consultaties delen en nog veel meer.
Om aan een praktijk toegevoegd te worden mag u ons contacteren op [email protected]
Binnen een praktijk zijn verschillende gebruikersprofielen mogelijk. Hieronder krijgt u een overzicht van de mogelijkheden en welke functies beschikbaar zijn voor hen.
Functies | Onthaal | Secretariaat | Paramedicus | Arts |
Dossiers aanmaken | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Administratieve gegevens bekijken en bewerken | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Medische gegevens bekijken en bewerken | ✔ | ✔ | ✔ | |
Verzekerbaarheid ophalen | ✔* | ✔* | ✔** | ✔** |
Consultaties aanmaken en bewerken | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Consultaties afwerken, verzenden en publiceren | ✔ | ✔ | ||
Agendabeheer | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Erelonen bekijken en afwerken | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Ontvangen berichten bekijken | ✔ | ✔ | ✔ |
* Indien de zorgverlener dit heeft toegestaan in de instellingen bij "Autorisatie"
** Indien de zorgverlener zijn/haar eHealth-certificaat heeft opgeladen
In de instellingen bij "Praktijk algemeen" kan u nog enkele zaken configureren.
Bovenaan krijgt u een overzicht van alle leden die in de praktijk zitten. Daaronder kan u volgende zaken configureren:
- Contactgegevens van de praktijk aanvullen
- Aanduiden welke gegevens standaard gedeeld mogen worden met de praktijkleden
- Kiezen of de wachtzaal actief mag zijn
- Aangeven of gebruikers voor andere zorgverleners een consultatie mogen opstarten (bv. voor secretariaat)
- Praktijklogo opladen. Als hier een logo werd opgeladen, wordt geen rekening meer gehouden met individuele logo's die misschien in de instellingen bij Algemeen werden opgeladen.