In dit artikel krijgt u een overzicht van de meest voorkomende vragen of problemen bij het valideren van de voorschriften. Indien de oplossing voor uw probleem hier niet bij staat, kan u ons contacteren op support@mediportal.be.
INHOUDSOPGAVE
- Rijksregisternummer niet teruggevonden
- Ongeldige eHealth-sessie
- Ontbrekend telefoonnummer
- Foutieve patiënt of geneesmiddelen
- Ontbrekend medicatieschema
________________________________________________________________________________
Rijksregisternummer niet teruggevonden
Indien u bovenstaande foutmelding krijgt, werd uw rijksregisternummer nog niet geregistreerd in uw account. Hierdoor kan u nog niet inloggen via itsme of met uw eID.
Oplossing: U mag een mailtje sturen naar support@mediportal.be met vermelding van uw rijksregisternummer. We houden u dan op de hoogte wanneer u kan inloggen.
________________________________________________________________________________
Ongeldige eHealth-sessie
Indien u bovenstaande melding te zien krijgt bij het valideren van de voorschriften, betekent dit dat u niet correct ingelogd bent.
Oplossing: U dient in dit geval af te melden en opnieuw aan te melden via itsme of met uw eID. De handleiding kan u hier terugvinden.
Let op: bij inloggen via eID/itsme is het belangrijk dat u het profiel van arts selecteert.
________________________________________________________________________________
Ontbrekend telefoonnummer
Deze melding geeft aan dat u nog een telefoonnummer dient toe te voegen aan uw gegevens. Het invullen van een telefoonnummer is verplicht en kan door de apotheek gebruikt worden in geval van vragen.
Oplossing: U kan een telefoonnummer toevoegen in de instellingen onder 'Account'. Deze wijziging dient onderaan te worden bewaard.
________________________________________________________________________________
Foutieve patiënt of geneesmiddelen
Indien u in de inhoud van de voorschriften een fout opmerkt, bijvoorbeeld een patiënt die u niet kent, dient u de apotheek te contacteren die het voorschrift heeft klaargezet.
U kan nagaan over welke apotheek het gaat door met uw muis op het huisje te staan:
________________________________________________________________________________
Ontbrekend medicatieschema
Het medicatieschema is enkel zichtbaar als Mediris dit aangeboden krijgt van de apotheek. Als er geen medicatieschema beschikbaar is voor een patiënt, kan u best contact opnemen met de apotheek in kwestie.