In dit artikel krijgt u een overzicht van de meest voorkomende problemen bij het valideren van de voorschriften. Indien de oplossing voor uw probleem hier niet bij staat, kan u ons contacteren op suppport@mediportal.be.

 

INHOUDSOPGAVE


________________________________________________________________________________


Problemen bij inloggen


 

Indien u bovenstaande foutmelding krijgt, werd uw rijksregisternummer nog niet geregistreerd in uw account. Hierdoor kan u nog niet inloggen via itsme of met uw eID.

 

Oplossing: U mag een mailtje sturen naar support@mediportal.be met vermelding van uw rijksregisternummer. We houden u dan op de hoogte wanneer u kan inloggen.


________________________________________________________________________________



Ongeldige eHealth-sessie


Indien u bovenstaande melding te zien krijgt bij het valideren van de voorschriften, betekent dit dat u niet correct ingelogd bent.


Oplossing: U dient in dit geval af te melden en opnieuw aan te melden via itsme of met uw eID. De handleiding kan u hier terugvinden. 

Let opbij inloggen via eID/itsme is het belangrijk dat u het profiel van arts selecteert.



________________________________________________________________________________



Ontbrekend telefoonnummer


Deze melding geeft aan dat u nog een telefoonnummer dient toe te voegen aan uw gegevens. Het invullen van een telefoonnummer is verplicht en kan door de apotheek gebruikt worden in geval van vragen.


Oplossing: U kan een telefoonnummer toevoegen in de instellingen onder 'Account'. Deze wijziging dient onderaan te worden bewaard.




________________________________________________________________________________



Foutieve patiënt of geneesmiddelen


Indien u in de inhoud van de voorschriften een fout opmerkt, bijvoorbeeld een patiënt die u niet kent, dient u de apotheek te contacteren die het voorschrift heeft klaargezet.


Wanneer u niet weet van welke apotheek het voorschrift afkomstig is, kan u dit bij ons navragen via support@mediportal.be.