Hieronder sommen we graag de nieuwste functies binnen het Mediris-platform voor u op.

Ten eerste zijn er enkele aanpassingen gebeurd binnen de consultatieflow.


Aangepaste stap "Contact"


De opmaak van de gestructureerde consultatie is aangepast. Hier werd een veld toegevoegd voor de reden van het contact. Verder werden het besluit en de opvolging (actieplan) naar boven verplaatst. Zo hoeft u minder te scrollen om uw consultatie aan te vullen. Dat laatste is ook het geval bij de vrije consultatie.


Verder zijn er ook enkele nieuwigheden rond het actieplan. Zo is er een voorschrift voor kinesitherapie beschikbaar en zullen de gemaakte labo-aanvragen en aanvragen medische beeldvorming zichtbaar blijven. 



Voorgeschiedenis aanpassen vanuit consultatie


Het was al een poosje mogelijk om het dossier te bekijken vanuit een consultatie. Nu hebben we het mogelijk gemaakt om rechtstreeks in het zijpaneel de problemen en de risicofactoren aan te vullen, net zoals dat al kon voor de parameters.

 


Gecodeerde registratie


Bij de reden en de diagnose kan u gecodeerd gaan registreren op basis van de ICPC2-codes.



Consultatietype aanpassen


U kan sneller wisselen van consultatieflow (gestructureerd of vrij) en meteen ook de juiste template selecteren indien van toepassing. Dit kan allemaal via het icoon van het toetsenbord.

 


_________________________________________________________________ 


Verder zijn er ook enkele belangrijke zaken toegevoegd bij de agendamodule.


Personalisatie notificatiemails


Het is vanaf nu mogelijk om zelf de inhoud te bepalen van de mails die naar de patiënt verstuurd worden omtrent de gemaakte afspraak. Concreet gaat het over:

  • De bevestigingsmails: deze worden verstuurd bij het aanmaken van de afspraak
  • De herinneringsmails: hiervoor kan u vanaf nu ook zelf kiezen wanneer ze verzonden worden. Dat kan in de instellingen bij "Agenda".


U hebt telkens drie templates die u kan aanpassen: in het Nederlands, in het Frans en in het Engels.




Afspraken in het verleden


Tot nu toe kon u enkel in de agenda een overzicht krijgen van de afspraken die in het verleden plaatsvonden. Vanaf nu zullen deze afspraken ook zichtbaar zijn in het dossier van de patiënt in het onderdeel "Planning".



_________________________________________________________________ 


Ook omtrent de medicatie zijn er enkele nieuwigheden.


Waarschuwing bij allergie


Bij de risicofactoren kan u een medicatie-intolerantie toevoegen voor een patiënt. Hierbij kan u zoeken op stofnaam. Indien u vervolgens voor die patiënt een geneesmiddel voorschrijft dat deze stof bevat, zal u hiervan een melding krijgen.

 

 



Bijwerkingen melden


Als een patiënt bijwerkingen vertoont bij een bepaald geneesmiddel kan u dat vanaf nu ook melden. Klik hiervoor op de tekstballon met het uitroepteken in. U wordt omgeleid naar de pagina van het FAGG.

 


Vaccin zoeken op indicatie


Tot nu toe kon u vaccins enkel opzoeken op basis van het merk. Vanaf nu zal dat ook kunnen op indicatie.

 


_________________________________________________________________ 


Digitale handtekening


De digitale handtekening kon al toegevoegd worden aan attesten. Dit werd nu uitgebreid naar de documenten voor medische beeldvorming en de voorschriften voor kinesitherape.

U kan uw digitale handtekening toevoegen in de instellingen bij "Algemeen".