Hieronder sommen we graag de nieuwste functies binnen het Mediris-platform voor u op.
Stap "Betreft" verdwijnt uit de consultatie
Om het registreren van een consultatie vlotter en overzichtelijker te maken, verdwijnt de stap "Betreft". Gegevens zoals consultatietype, tijdstip en zorgverlener worden voortaan ingevuld bij de stap "Contact". Zo wordt het consultatieproces compacter en efficiënter.
Agenda-items kopiëren in de agenda
In een volgende versie van Mediris zal u eenvoudig afspraken, beschikbaarheden en afwezigheden kunnen kopiëren naar een andere datum of naar een andere zorgverlener binnen dezelfde praktijk. Zo hoeft u deze niet telkens opnieuw manueel in te voeren.
Hiervoor moet het agenda-item eerst worden aangemaakt. Wanneer u het vervolgens opent zal u in de pop-up de mogelijkheid krijgen om het item te kopiëren.
Nieuwe validatiepagina voor voorschriften
Veelgevraagd en binnenkort beschikbaar: een aparte pagina waarop alle te valideren voorschriften gebundeld worden. Zo krijgt de arts in één overzicht te zien welke voorschriften klaarstaan, zonder telkens dossiers apart te moeten openen.
Voorgestelde verwantschappen automatisch zichtbaar in het dossier
Voorgestelde verwantschappen, op basis van het adres, kunnen voortaan automatisch zichtbaar gemaakt worden in het patiëntendossier. Een voorgesteld verwantschap herkent u aan het huisje. Deze functie wordt door ons ingesteld voor gebruikers die hier interesse in hebben. Manuele koppeling blijft uiteraard altijd mogelijk.
Algemene post nu ook zichtbaar voor secretariaat
Tot nu toe kon het secretariaat enkel de verslagen en de laboresultaten zien bij de inkomende post; het onderdeel "Algemeen" was enkel zichtbaar voor de arts. Omdat hier soms toch medische resultaten binnenkomen (in een foutief formaat), zal ook deze categorie zichtbaar zijn voor het secretariaat in de volgende versie.
Attesten kunnen na afwerking aangepast worden
Tot nu toe kunnen attesten na afwerking niet meer worden bewerkt. Dit zal binnenkort veranderen, zodat u ook nadien nog aanpassingen kan doen indien nodig.
Herwerking taken
Het beheren van uw taken wordt gebruiksvriendelijker dankzij enkele aanpassingen:
- Taken kunnen ook bewerkt worden vanuit het patiëntendossier (niet langer enkel via het overzicht).
- Het veld "Taak" is niet meer verplicht om in te vullen.
- Op de takenpagina komen extra filters, zoals patiënt.
Bijlagen en attesten openen voortaan rechts op het scherm
Wanneer u op een bijlage of attest klikt, verschijnt die binnenkort niet langer in een pop-up, maar aan de rechterzijde van het scherm, zoals u gewend bent bij de brieven en in de hubs. Zo kan u sneller tussen items schakelen zonder telkens vensters te moeten sluiten.
Medicatieschema
In het tabblad "Medicatie" werd tot nu toe een onderscheid gemaakt tussen "Medicatie" (actieve geneesmiddelen) en het "Medicatieschema". Deze twee worden nu samengevoegd tot één overzicht, zodat u sneller en duidelijker zicht hebt op de volledige medicatie van de patiënt.