Voordat u aan de slag kan met Mediris zijn er een aantal zaken die u moet configureren. We lijsten ze hieronder graag voor u op.


Account activeren

U kan uw account activeren en een wachtwoord instellen via https://login.mediris.be/ ("Activeer uw account"). Hebt u nog geen account? Vraag hier een proefperiode aan!



eHealth-sessie

Voor bepaalde functies zoals elektronisch factureren of voorschrijven moet u een geldige eHealth-sessie hebben. Zo authentiseert u zich als arts.

Deze eHealth-sessie kan u op twee manieren bekomen:

  • Door een eHealth-certificaat aan te vragen en op te laden in uw account (klik hier voor de handleiding)
  • Door in te loggen via itsme of met uw eID. Selecteer hierbij zeker het profiel van arts (klik hier voor de handleiding)


Belangrijk: We raden aan om een eHealth-certificaat op te laden. Zonder certificaat zijn enkele belangrijke functies niet beschikbaar indien er een storing is op het itsme-platform.

 

Krijgt u hier graag hulp bij? Contacteer ons gerust via support@mediportal.be!



Telefoonnummer invullen

In uw accountinstellingen moet u een telefoonnummer invullen. Dat mag een GSM-nummer zijn, maar het moet wel ingevuld worden in het veld voor het telefoonnummer.

Dit nummer zal zichtbaar zijn voor de apotheek wanneer de patiënt het voorschrift gaat afhalen. In geval van vragen over het voorschrift kan de apotheek u via die weg bereiken.




Bankgegevens invullen

In de algemene instellingen van Mediris eFact moet u uw KBO-nummer en uw bankrekeningnummer invullen. Op deze rekening zullen de mutualiteiten de betalingen uitvoeren in het geval van eFact.

Gebruikt u enkel eAttest? Dan volstaat het KBO-nummer.




Post ontvangen

De verslagen en laboresultaten die u in uw eHealthBox ontvangt, kan u automatisch inladen in Mediris. Deze zijn dan zichtbaar in uw tabblad "Berichten" en in het betreffende patiëntendossier.

Ga hiervoor naar uw instellingen in Specialist en vervolgens naar "Algemeen".