1. Voordelen van spraakherkenning
- Meer focus op de patiënt: De spraakherkenning van Squire verwerkt uw consultatiegesprek automatisch tot een gestructureerd medisch consultatieverslag. Zo hoeft u niet tegelijk met de patiënt bezig te zijn én te typen, waardoor de cognitieve belasting afneemt en u minder stress ervaart tijdens consultaties.
- Completere en gestructureerde notities: Uw verslag bevat relevante medische data zoals metingen, medische coderingen van diagnoses en andere gestructureerde informatie. Notities zijn vollediger, waardoor overdracht tussen collega’s, doorverwijzing of samenwerking met andere zorgverleners beter verloopt.
2. Microfoon
Voor de beste werking raden wij de Squire-microfoon aan.
Deze microfoon is ontworpen om geluid vanuit de hele ruimte goed op te vangen. Hierdoor wordt zowel uw stem als die van de patiënt duidelijk geregistreerd, zelfs als u beiden niet direct in de richting van de microfoon spreekt.
Dit in tegenstelling tot de ingebouwde microfoon van een laptop, die vooral geluid opvangt dat recht voor de laptop wordt uitgesproken en zachtere, meer verspreide stemmen minder goed zal begrijpen.
De microfoon is compatibel met elk type computer en direct te bestellen via https://shop.squire.eu/products/squire-microphone
3. Hoe activeert u Squire spraakherkenning?
Stuur een mail naar support@mediportal.be om Squire spraakherkenning te activeren.
4. Gebruik tijdens het consultatiegesprek
- Starten: Werk in een gestructureerde consultatie. In de stap "Contact" vindt u nu de knop “Transcriptie starten”.
- Opnemen: Klik op “Transcriptie starten" wanneer u de consultatie met uw patiënt begint.
- Beëindigen: Sluit de transcriptie af op het einde van de consultatie door opnieuw op de knop te drukken (“Transcriptie stoppen”).
- Automatisch verslag: Squire verwerkt het gesprek automatisch en vult uw consultatieverslag aan met gestructureerde data en relevante medische notities.
- Controle: Lees het verslag na en pas aan indien nodig.
5. Hulp of meer info nodig?
Hebt u vragen of krijgt u graag ondersteuning tijdens gebruik?
Contacteer ons via support@mediportal.be. Wij helpen u graag verder!