Afhankelijk van de wachtpost kan het zijn dat u als arts zelf de betaling kan registreren, in de plaats van het onthaal. Bent u niet zeker wat er van u verwacht wordt? Neem dan even contact op met de wachtpostcoördinator.
U kan het ereloon registreren in de voorlaatste stap van het patiëntencontact, "Ereloon". Deze stap wordt automatisch ingevuld met de juiste prestatiecode(s) op basis van het type contact (raadpleging, huisbezoek, etc.), het tijdstip van het contact en eventuele technische verstrekkingen die u ingaf in de stap "Andere behandeling".
Indien nodig past u de prestatiecodes nog aan. Wanneer alle codes werden toegevoegd, klikt u onderaan op "Betaling".
In de pop-up kan je bij "Afrekening" kiezen tussen derdebetaler, elektronisch getuigschrift en een klassiek getuigschrift. Neem contact op met de wachtpostcoördinator om te weten op welke manier u best afrekent.
- Derdebetaler: u werkt via eFact en hoeft dus enkel het remgeld te vragen aan de patiënt
- Elektronisch getuigschrift: u vraagt het volledige bedrag aan de patiënt en de terugbetaling verloopt elektronisch
- Klassiek getuigschrift: u vraagt het volledige bedrag aan de patiënt en geeft een papieren getuigschrift mee (patiënten zonder rijksregisternummer, patiënten die niet in regel zijn, ...)
Duid de betaalwijze aan. Als er een SumUp-toestel gekoppeld is aan de wachtpost, klik dan op de blauwe knop met betaalkaart. Het bedrag wordt gecommuniceerd naar de betaalterminal, waardoor de patiënt meteen kan betalen met de kaart.
Bevestig ten slotte onderaan de betaling.