In dit onderdeel krijgt u alle gebruikers te zien die een actieve toegang hebben tot de wachtpostomgeving.


Bij elke arts of medewerker hebt u de mogelijkheid om de gegevens (beperkt) te wijzigen via het potlood-icoon. Via de blauwe knop heeft een beheerder de mogelijkheid om het wachtwoord van een account te wijzigen, de twee-staps authenticatie uit te schakelen en de toegang tot de wachtpostomgeving te herroepen.




Beheerders hebben de mogelijkheid om zelf accounts aan te maken voor nieuwe gebruikers.

Voor artsen zoekt u op RIZIV-nummer. Als er nog geen account bestaat, dan krijgt u een pop-up met de gegevens.


Voor onthaalmedewerkers zoekt u op e-mailadres. Als dit e-mailadres onbekend is in onze database dan zal een pop-up openen om de gegevens van de gebruiker in te vullen.



Wanneer kan u geen account aanmaken voor artsen:

  • De arts is gekend en heeft reeds toegang tot de wachtpost: Er wordt er een foutboodschap getoond
  • De arts is niet gekend bij Mediris maar is wel gekend in de authentieke bron van het RIZIV maar het e-mailadres van de arts wordt reeds gebruikt door een andere arts: Er wordt een foutboodschap getoond.
  • De arts is niet gekend bij Mediris en is niet gekend in de authentieke bron van het RIZIV: Er wordt een foutboodschap getoond. (bijvoorbeeld nieuwe HAIO's)


Wanneer kan u geen account aanmaken voor onthaalmedewerkers:

  • Het e-mailadres is gekend en de gebruiker heeft al toegang tot de wachtpost: Er wordt een foutboodschap getoond