Iedereen met een Multi- of Specialist-account kan brieven versturen, met of zonder eHealth-certificaat. Als u over een RIZIV-nummer beschikt, raden we echter wel aan om een eHealth-certificaat aan te vragen en op te laden. Het verzenden van de brieven verloopt sneller in dat geval. Meer info leest u hier.


Om te beginnen kan u de structuur van uw brief zelf bepalen in de instellingen bij de brief-templates. Hierbij kan u onder andere zelf de aanspreking kiezen.

 


Vertrekkend vanuit een consultatie kan u brieven versturen naar een andere zorgverleners. We overlopen de stappen die deel uitmaken van de brief.


De stap "Betreft" bepaalt de titel van uw brief. U kan zelf consultatietypes aanmaken in de instellingen. Duid hierbij ook aan welke structuur u wilt gebruiken voor uw verslag: een vrije of een gestructureerde consultatie. Hieronder leest u wat het verschil is.

 

 


In de stap "Contact" stelt u het verslag op. Dat kan op twee manieren:

  • Vrije consultatie: u hebt een vrij veld om uw bevindingen te noteren. U kan ook een eigen structuur aanbrengen via de contact-templates

 

 

  • Gestructureerde consultatie: u kan de structuur volgen die door ons werd voorzien (reden, anamnese, klinisch onderzoek, diagnose, actieplan en besluit)

 



De stap "Bijlages" laat u toe om bestanden toe te voegen aan uw brief, bv. foto's of scans. Klik hiervoor op het plus-icoon naast de gewenste bijlage.

De bijlage wordt toegevoegd in de vorm van een link in het verslag. De ontvanger kan dit openen met de geboortedatum van de patiënt als wachtwoord. 

 

 


De juiste ontvanger(s) kan u toevoegen in de stap "Brieven". Elke zorgverlener met een RIZIV-nummer en iedereen met een Mediris-account is terug te vinden via de zoekbalk.

Registreerde u al zorgverleners in het patiëntendossier? Vind ze snel terug via de knop "Medische relaties".

 



In de stap "Samenvatting" kan u de consultatie afwerken. In de pop-up kan u vervolgens bevestigen dat de brief verzonden mag worden.