Wanneer u contacten via eFact verzendt, worden de contacten per mutualiteit gegroepeerd. Voor elke mutualiteit wordt een zending opgemaakt en zij controleren of de inhoud ervan in orde is. Meestal aanvaarden ze de zendingen maar het kan gebeuren dat een volledige zending of een deel ervan geweigerd wordt.


Alle geweigerde contacten kan u vervolgens terugvinden in het tabblad 'eFact': ofwel in de lijst van te verzenden contacten ofwel in de lijst van te corrigeren contacten.

  • Te verzenden: controleer of uw KBO- en/of rekeningnummer correct werd ingevuld in de algemene instellingen. Bij verdere vragen kan u contact opnemen met onze helpdesk via support@mediportal.be
  • Te corrigeren: u krijgt hier een overzicht hoe u deze contacten kan corrigeren en opnieuw indienen


Wanneer u deze contacten opnieuw indient, wordt er een nieuwe zending aangemaakt. Deze zal dan weer bekeken worden door de mutualiteit.

Omdat er een volledig nieuwe zending werd aangemaakt, zal de originele zending niet meer van status veranderen. Deze werd immers geweigerd.


Het is dus normaal dat de zending geweigerd blijft. In het tabblad 'Rapportering' zal u zien dat de status van de contacten zelf wél wijzigt naargelang de verwerking bij de mutualiteit.