FAQ - eFact/eAttest
Het kan voorvallen dat een contact geweigerd wordt door de mutualiteit. De reden van weigering is steeds zichtbaar via het potlood-icoon naast het contact, ...
Do, 28 Mrt, 2024 om 2:52 PM
INHOUDSOPGAVE Betalingsuitnodiging aanmaken Openstaande betalingen opvolgen Betalingsuitnodiging aanmaken Wanneer de patiënt het (volledige) bedr...
Wo, 8 Mei, 2024 om 10:45 AM
Wanneer u elektronisch factureert is het niet meer nodig om een papieren getuigschrift mee te geven met de patiënt. Opdat de patiënt toch voldoende geïnform...
Di, 26 Mrt, 2024 om 10:52 AM
Een rode balk geeft aan dat de patiënt niet is aangesloten bij een Belgische mutualiteit of dat deze niet in regel is. Om elektronisch te kunnen fa...
Do, 22 Feb, 2024 om 11:44 AM
Het kan al eens gebeuren dat er een foutje in een eAttest sluipt. Gelukkig bestaat de optie om een eAttest te annuleren. De annulatie geldt steeds voor het ...
Do, 29 Feb, 2024 om 10:21 AM
Het kan gebeuren dat er een foutje in een eFact-contact sluipt. Zolang deze nog niet verzonden werd, kan u het contact nog bewerken. Indien het toch al vers...
Do, 23 Mei, 2024 om 10:13 AM
Voor de elektronische facturatie is het belangrijk dat uw KBO- en rekeningnummer up-to-date zijn. Deze gegevens worden namelijk mee doorgestuurd naar de mut...
Do, 28 Mrt, 2024 om 12:24 PM
Het kan al eens gebeuren dat u voor een bepaalde patiënt of code het remgeld op €0 wenst te zetten. Dit kan op verschillende manieren. Tijdens de aan...
Do, 25 Apr, 2024 om 9:33 AM
Sommige prestaties worden enkel vergoed als ze op voorschrift van een andere zorgverlener gebeuren. Ook kan het zijn dat de terugbetaling door de mutualitei...
Do, 22 Feb, 2024 om 12:28 PM
Het is zeker mogelijk om een kost te factureren aan de patiënt zonder nomenclatuurcodes te hoeven gebruiken. Hiervoor maakt u eerst een contacttype aan in d...
Do, 14 Mrt, 2024 om 10:27 AM