Dit is geen probleem. Bij het registreren van de betaling voeren we een tarificatie door naar de mutualiteit om de juiste bedragen op te vragen. Deze kunnen namelijk verschillen afhankelijk van de patiënt, het tijdstip van het contact, ... In een ideaal scenario krijgen we respons van de mutualiteit en tonen we de juiste bedragen in een groene balk.


Als de balk rood is, kon er geen tariefverbintenis bekomen worden. Dat kan verschillende redenen hebben: een storing bij MyCareNet, een slechte internetverbinding tijdens een huisbezoek, ... In dat geval vullen wij de meest voorkomende balans in tussen remgeld en de tegemoetkoming. De kans is dus groot dat deze bedragen kloppen. Indien ze toch fout zijn, zullen ze geweigerd worden door de mutualiteit en corrigeren wij de bedragen. Met de volgende zending versturen we het contact opnieuw naar de mutualiteit.


Een andere mogelijkheid is dat voor deze bepaalde code de bedragen altijd dezelfde zijn, ongeacht het statuut van de patiënt. In dat geval voeren we geen tarificatie uit om onze systemen zo min mogelijk te belasten. De balk is dan wel rood, maar de bedragen zijn wel juist.


Twijfelt u? Neem gerust contact met ons op via support@mediportal.be